Barion Pixel

Általános szerződési feltételek

Hatályos: 2023. július 8. napjától

A Szolgáltató (Eladó, Vállalkozás) adatai

Név: Aros Lilla Kitti e.v.

Székhely: 4646 Eperjeske, Rákóczi. u. 7.

Levelezési cím: 4646 Eperjeske, Rákóczi. u. 7.

Nyilvántartásba vevő hatóság: Eperjeske Község Önkormányzata

Nyilvántartási szám: 58359183

Adószám: 46117933-1-35

Képviselő: Aros Lilla Kitti

Telefonszám: +36 30 301 6392

E-mail: info@arosda.hu

Honlap: https://arosda.hu

Bankszámlaszám: 11600006-00000000-37579953

IBAN: HU92 1160 0006 0000 0000 3757 9953

SWIFT kód: GIBAHUHB

A tárhelyszolgáltató adatai

Név: Rackhost Zrt.

Székhely: 6722 Szeged, Tisza Lajos körút 41.

Telefonszám: +36 1 445 1200

E-mail: info@rackhost.hu

Weboldal: https://rackhost.hu

Fogalmak

Áru: a Webshop kínálatában szereplő, a Honlapon értékesítésre kínált:

  • ingó dolog, ideértve a tartályban, palackban vagy más módon korlátozott mennyiségben vagy meghatározott űrtartalommal kiszerelt víz, gáz és villamos energia, valamint
  • ingó dolog, amely digitális tartalmat vagy digitális szolgáltatást jelent vagy azzal össze van kapcsolva, oly formában, hogy az érintett digitális tartalom vagy digitális szolgáltatás hiányában az áru nem lenne képes funkcióit betölteni (a továbbiakban: a digitális elemeket tartalmazó áru)

Digitális elemeket tartalmazó áru: ingó dolog, amely digitális szolgáltatást, vagy digitális tartalmat jelent, vagy azzal össze van kapcsolva, oly formában, hogy az érintett digitális tartalom vagy digitális szolgáltatás hiányában az áru nem lenne képes betölteni funkcióit

Felek: Eladó és Vevő/Vásárló közösen

Fogyasztó: önálló foglalkozása, vagy a szakmája, valamint üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy

Fogyasztói szerződés: olyan szerződés, mely egyik fele fogyasztónak számít

Funkcionalitás: a digitális komponenseket tartalmazó áru, a digitális szolgáltatás vagy a digitális tartalom azon képessége, hogy a céljának megfelelő funkciókat betöltse

Gyártó: az áru előállítója (importált áru esetén az Árut az Európai Unió területére behozó importőr), továbbá bármely oly személy, ki vagy amely az árun önnön nevének, márkájának vagy védjegyének, esetleg valamely más, egyéb megkülönböztető jelzésének feltüntetésével saját magát gyártóként tünteti fel

Interoperabilitás: a digitális elemeket tartalmazó áru, a digitális szolgáltatás vagy a digitális tartalom azon képessége, hogy képes legyen kollaborálni olyan szoftverrel és hardverrel, ami különbözik attól, mellyel az ugyanolyan típusú árukat, digitális szolgáltatást vagy digitális tartalmat rendszerint együtt használják

Kompatibilitás: a digitális elemeket magában foglaló áru, a digitális szolgáltatás vagy a digitális tartalom azon kvalitása, hogy – transzformálás nélkül – kollaborálni tudjon olyan szoftverrel vagy hardverrel, mellyel az ugyanolyan típusú árukat, digitális szolgáltatásokat vagy digitális tartalmakat jószerint együtt alkalmazzák

Honlap: a tárgy weblap, melynek funkciója a szerződés létrejötte

Szerződés: Eladó és Vevő között a honlap és a digitális kommunikáció (e-mail) használatával megvalósuló adásvételi szerződés

Tartós adathordozó: bármilyen alkalmatosság, mely megvalósítja a fogyasztó vagy a vállalkozás számára a személyesen neki címzett adatok jövőbeni hozzáférhetőségének, valamint az adat céljának megfelelő hosszig történő tárolását, továbbá a raktározott adatok módosítatlan formában való megjelenítését

Távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszköz: olyan eszköz, mely képes a felek távollétében – a szerződés létrejöttének érdekében – a szerződési nyilatkozat megtételére. Ily kellék különösen a címzett vagy a címzést nem tartalmazó nyomtatvány, a szabványos levél, a sajtótermékben megosztott hirdetés a megrendelőlappal együtt, a telefon, a katalógus, a telefax, valamint internetes hozzáférést biztosító berendezés

Távollévők között kötött szerződés: oly fogyasztói szerződés, mely a kontraktus szerinti áru vagy szolgáltatás nyújtására vezényelt távértékesítési rendszer formájában a felek egyidejű valós testi jelenléte nélkül úgy köttetik, hogy a szerződés megkötése miatt a szerződő felek kizárólag távollévők közötti kommunikációt biztosító készüléket alkalmaznak

Vállalkozás: a szakmája, vagy önálló mestersége vagy üzleti tevékenysége okán eljáró személy

Vevő/Vásárló/Ön: a honlapon keresztül vételi ajánlatot tevő, szerződést megkötő páciens

Jótállás: A fogyasztó és a vállalkozás között létrejött szerződések esetén (a továbbiakban: fogyasztói szerződés) a Polgári Törvénykönyv szerinti,

  1. a szerződés teljesítéséért vállalt jótállás, melyet a vállalkozás a szerződés megfelelő teljesítéséért jogszabályi kötelezettségén túlmenően vagy annak hiányában önként vállal, valamint
  2. a jogszabályon nyugvó kötelező jótállás

Vételár: az Áruért, valamint a digitális tartalom szolgáltatásáért fizetendő ellentételezés

Vonatkozó jogszabályok

A Szerződésre a magyar jog előírásai a mérvadóak, arra különösen az alábbi jogszabályok vonatkoznak:

  • 1997. évi CLV. törvény a fogyasztóvédelemről
  • 1999. évi LXXVI. törvény a szerzői jogról
  • 2001. évi CVIII. törvény az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről
  • 2011. évi CXII. törvény az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról
  • 2013. évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről
  • 151/2003. (IX.22.) kormányrendelet a tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról
  • 45/2014. (II.26.) kormányrendelet a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól
  • 19/2014. (IV.29.) NGM rendelet a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól
  • AZ EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS (EU) 2016/679 RENDELETE (2016. április 27.) a természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK rendelet hatályon kívül helyezéséről (általános adatvédelmi rendelet)
  • AZ EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS (EU) 2018/302 RENDELETE (2018. február 28.) a belső piacon belül a vevő állampolgársága, lakóhelye vagy letelepedési helye alapján történő indokolatlan területi alapú tartalomkorlátozással és a megkülönböztetés egyéb formáival szembeni fellépésről, valamint a 2006/2004/EK és az (EU) 2017/2394 rendelet, továbbá a 2009/22/EK irányelv módosításáról
  • A fogyasztó és vállalkozás közötti, az áruk adásvételére, valamint a digitális tartalom szolgáltatására és digitális szolgáltatások nyújtására irányuló szerződések részletes szabályairól szóló 373/2021. (VI. 30.) Korm. rendelet

Az ÁSZF hatálya, elfogadása

A Felek között köttetett szerződés tartalmát – a vonatkozó mindenkori kötelező érvényű jogszabályok rendelkezésein túl – a jelen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: ÁSZF) determinálják. Ennek értelmében tartalmazza a jelen ÁSZF a Feleket megillető jogokat és kötelezettségeket, a szerződés létrejöttének valamennyi feltételét, a teljesítési határidőket, a fizetési és szállítási feltételeket, valamint a felelősségi szabályokat, illetve az elállási jog gyakorlásának feltételeit.

A Honlap igénybevételéhez szükséges az a technikai tájékoztatást, melyet a tárgy ÁSZF nem tartalmaz, a Honlapon megtalálható egyéb tájékoztatások szolgáltatják.

A Vevő a megrendelése véglegesítése előtt köteles megismerni ennek a tárgy ÁSZF-nek rendelkezéseit.

A szerződés nyelve és formája

A tárgy ÁSZF hatálya alá tartozó szerződések nyelve: magyar.

A tárgy ÁSZF hatálya alá tartozó szerződések nem jelentenek írásba foglalt szerződéseket, azokat az Eladó semmilyen formában nem rögzíti.

Elektronikus számla

Áruházunk a 2007. évi CXXVII. törvény 175. §. szerinti elektronikus számlát hasznél. Ehhez Ön, mint Vevő a tárgy ÁSZF elfogadásával belegyezését adja az e-számla alkalmazásához.

Árak

Az árak minden esetben forintban értendők. Az Eladó ÁFA értékesítés tekintetében alanyi adómentes, így az áraknak nincs ÁFA tartalma, melyek tájékoztató jellegűek. Az Eladó fenntartja annak jogát, hogy különféle üzletpolitikai okból árait megváltoztassa. Az árak változtatása nem vonatkozik a már létrejött kontraktusokra. Ha az Eladó az árat tévesen tüntette fel, a már létrejött szerződések vonatkozásában az ÁSZF „Eljárás hibás ár” része szerint jár el.

Eljárás hibás ár esetén

Egyértelműen tévesen feltüntetett árnak minősül:

  • a 0 (azaz nulla) forintos ár,
  • a kedvezménnyel csökkentett, de azt hibásan megjelenítő ár (például 2000 forint értékű áru esetén a 30 %-os leárazás feltüntetése mellett 300 forintért kínált termék).

Téves ár szerepeltetése esetén az Eladó felkínálja az áru tényleges áron való vásárlásának módját, mely tudatában a Vásárló dönthet, hogy megrendeli tényleges áron az árut vagy jogkövetkezmények nélkül visszamondja a megrendelést.

Panasz ügyintézése és jogérvényesítési alternatívák

A fogyasztó az áruval vagy az Eladó ténykedésével összefüggő fogyasztói kifogásait a következő kontaktokon terjesztheti elő:

  • Mobil: +36 30 301 6392
  • WEB: https://arosda.hu
  • Elektronikus üzenet: info@arosda.hu

A fogyasztó írásban vagy szóban jelezheti panaszát a vállalkozással kapcsolatban, mely a vállalkozásnak, ill. a annak érdekében vagy javára eljáró érintettnek az áru vevők számára vonatkozó forgalmazásával, valamint árusításával közvetlen kapcsolatban álló tevékenységére, magatartására vagy mulasztására irányul.

A szóban tett panaszt a vállalkozásnak kötelessége azonnal megvizsgálni és azt szükség szerint orvosolni. Amennyiben a fogyasztó a panaszkezeléssel nem ért egyet, vagy annak azonnali kivizsgálása nem lehetséges, akkor a vállalkozás erről és az ezzel kapcsolatos álláspontjáról azonnal köteles jegyzőkönyvet írni, és annak egy kópiáját személyesen tett szóbeli panasz esetén a helyszínen a fogyasztónak átnyújtani. Telefonon tett vagy egyéb elektronikus felület segítségével közölt panasz esetén a vállalkozás köteles a fogyasztónak mihamarabb, de legkésőbb 30 napot nem meghaladva (az írásbeli panaszra adott válaszra vonatkozó előírásoknak megfelelően) az érdemi választ megküldeni. Egyebek iránt pedig az írásbeli panaszra illetőleg az alábbiak szerint kell eljárni.

Az írásbeli panaszt a vállalkozás – ha az Európai Unió közvetlenül alkalmazandó jogi passzusa eltérően nem rendelkezik – a beérkezést követő harminc napon belül köteles azt írásos formában érdemben megválaszolni, valamint intézkedni annak közlése iránt. Ennél rövidebb határidőt jogszabály, hosszabb határidőt pedig csak törvény állapíthat meg. A panaszt elutasító álláspontját a vállalkozás köteles indokolni. A telefonon vagy valamilyen elektronikus felület szolgáltatás felhasználásával tudatott szóbeli panaszt a vállalkozás köteles egyedi azonosítóval ellátni.

A panaszról felvett jegyzőkönyvnek az alábbiakat kell tartalmaznia:

  1. a fogyasztó neve és lakcíme,
  2. a panasz előterjesztési helye, ideje és formája
  3. a fogyasztó panaszának részletes taglalási leírása, a fogyasztó által közölt dokumentumok és iratok, valamint az egyéb bizonyítékok jegyzéke,
  4. a vállalkozás nyilatkozata a fogyasztó panaszával összefüggő álláspontjáról, ha a panasz azonnali kivizsgálására nincs lehetőség,
  5. a jegyzőkönyvet megíró és a fogyasztó aláírása, kivétel ezalól a telefonon vagy egyéb elektronikus platform szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz
  6. a jegyzőkönyv felvételi helye, ideje,
  7. telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési felület szolgáltatás segítségével közölt szóbeli panasz esetén a panasz egyedi azonosítója.

A vállalkozásnak 3 évig kötelessége a panaszról felvett jegyzőkönyvet, valamint a válasz egy másolati példányát megőrizni, s azt az ellenőrző hatóság kérésére bemutatni.

A vállalkozásnak a panasz elutasítása esetén kötelessége a fogyasztót írásban tájékoztatni arról, hogy panaszával – annak kalibere szerint – mely hatósághoz vagy békéltető testülethez fordulhat eljárást kezdeményezni. A tájékoztatásnak tartalmaznia kell még az illetékes hatóság, ill. a fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti békéltető testület székhelyét, és mind a telefonos, mind pedig az internetes elérhetőségét, valamint a levelezési címét. A tájékoztatásnak arra is ki kell terjedni, hogy a vállalkozás a fogyasztói jogvita rendezése miatt igénybe veszi-e a békéltető testületi eljárást. Ha az Eladó és a fogyasztó között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita a tárgyalások alkalmával nem rendeződik, akkor az alábbi jogérvényesítési lehetőségek állnak rendelkezésre a fogyasztó számára:

Fogyasztóvédelmi eljárás

A fogyasztóvédelmi hatóságoknál panasz tétele lehetséges. Ha a fogyasztó észleli fogyasztói jogainak megsértését, akkor jogában áll panasszal fordulni a lakóhelye szerinti illetékes szervhez: a fogyasztóvédelmi hatósághoz. A panasz elbírálása után a hatóság dönt a fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról. A fogyasztóvédelmi elsőfokú hatósági teendőket a fogyasztó a lakóhelye szerinti illetékes fővárosi és vármegyei kormányhivatalok látják el, melyek listája az alábbi linken található: http://www.kormanyhivatal.hu/

Bírósági eljárás

A fogyasztó jogosult a fogyasztói jogvitából eredő követelésének bíróság előtti polgári eljárás keretében való érvényesítésére. Mindezt a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, illetve a Polgári Perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény rendelkezései szerint teheti meg.

Békéltető testületi eljárás

Tájékoztatjuk, hogy a fogyasztó a vállalkozással szemben élhet fogyasztói panasszal. Ha az ön fogyasztói panaszát megtagadjuk, akkor ön jogosult a lakhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes Békéltető Testülethez is fordulni. A szerv eljárásának megindításának feltétele, hogy a ön, mint fogyasztó az érintett vállalkozással közvetlenül megkísérelje a problémás ügy rendezését. Az eljárásra (az Ön erre irányuló kérelme alapján) az illetékes testület helyett a fogyasztói kérelemben megjelölt békéltető testület illetékes.

A vállalkozást együttműködési kötelezettség terheli a békéltető testületi eljárásban.

Ennek vonatkozásában a vállalkozásoknak fennáll a békéltető testület felhívására történő válaszirati megküldési kötelezettség, valamint további kötelezettség a békéltető testület előtti megjelenés.

Ha a vállalkozás székhelye nem a területileg illetékes békéltető testületet működtető kamara szerinti vármegyébe van bejegyezve, akkor a vállalkozás együttműködési kötelezettsége kiterjed a fogyasztó igényének megfelelő írásbeli egyezségkötés lehetőségének felajánlására.

A fenti együttműködési kötelezettség áthágása esetén a fogyasztóvédelmi hatóság hatásköre a jogszabályváltozás következtében a vállalkozások jogsértő magatartása esetén a kötelező bírságkiszabás, a bírságtól való eltekintésre nincs lehetőség. A fogyasztóvédelemről szóló törvény mellett változtatásra került a kis- és középvállalkozásokról szóló törvény vonatkozó rendelkezése is, mely szerint a kis- és középvállalkozások esetén sem mellőzhető a bírság kiszabása.

A bírság mértéke 15 ezer forinttól akár 500 ezer forintig is terjedhet kis- és középvállalkozások esetén, míg a számviteli törvény hatálya alá eső, 100 millió forintot meghaladó éves nettó árbevétellel rendelkező, nem kis- és középvállalkozások vonatkozásában ez 15 ezer forinttól, a vállalkozás éves nettó árbevételének 5 százalékáig, de legfeljebb 500 millió forintig terjedhet. A kötelező bírság bevezetésével a jogalkotó a békéltető testületekkel való együttműködés hangsúlyozását, ill. a vállalkozások békéltető testületi eljárásban való aktív részvételi biztosítását célozza meg.

A békéltető testület hatásköre a fogyasztói jogvita rendezése bírósági eljáráson kívül. A békéltető testület feladata, hogy megkísérelje a fogyasztói jogvita rendezése céljából az egyezség megvalósítását a Felek közt, ennek sikertelensége esetén az ügyben döntést hoz a fogyasztói jogok gyors, egyszerű, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekeltségében. A békéltető testület mind a fogyasztó, mind pedig a vállalkozás kérésére tanácsot ad a fogyasztót megillető jogokkal, valamint a fogyasztót terhelő kötelezettségekkel kapcsolatban egyaránt.

A békéltető testületi eljárás a fogyasztó kérelmére indul meg. A kérelmet a békéltető testület elnökéhez írásban kell benyújtani. Az írásbeli forma követelménye levél, távgépíró, távirat vagy telefax útján lehetséges, valamint bármely egyéb olyan eszközzel, ami a címzett számára lehetővé teszi a számára címzett adatok, s annak céljának megfelelő ideig történő hosszan tartó tárolását és azok változatlan formában és tartalommal való megjelenítését. 

A kérelemnek tartalmaznia kell

  1. a fogyasztó nevét és lakóhelyét (vagy tartózkodási helyét),
  2. a fogyasztói jogvitában érintett vállalkozás nevét, székhelyét
  3. amennyiben a fogyasztó az illetékességet az illetékes békéltető testület helyett a kérelmezett testület megjelölését,
  4. a fogyasztói álláspont rövid leírását és az azt alátámasztó tényeket, valamint annak bizonyítékait,
  5. a fogyasztói nyilatkozatot arról, hogy ő az érintett vállalkozással közvetlenül megkísérelte a problémás ügy rendezését
  6. a fogyasztói nyilatkozatot abban a vonatkozásban, hogy az ügyben más békéltető testület eljárását nem kezdeményezte és közvetítői eljárás nem indult, valamint keresetlevél benyújtására, illetve fizetési meghagyás kibocsátása iránti kérelem előterjesztésére nem került sor,
  7. a testület döntésére vonatkozó indítványt,
  8. a fogyasztói aláírást.

A kérelemhez mellékelni kell azt az okiratot, illetve annak másolati kivonatát, melynek tartalmára a fogyasztó bizonyítékként tekint, így különösen a vállalkozás írásbeli nyilatkozatát a panasz elutasításáról. Ennek hiányában pedig a fogyasztó rendelkezésére álló egyéb írásos bizonyítékot az szükséges előírt kötelező egyeztetés megkísérléséről.

Ha a fogyasztó a meghatalmazottja útján jár el, akkor a kérelemhez csatolni kell a meghatalmazást.

A Békéltető Testületekről további bővebb információ az alábbi linken érhető el:
http://www.bekeltetes.hu
A területileg illetékes Békéltető Testületekről pedig további információ a következő hivatkozáson található:

https://bekeltetes.hu/index.php?id=testuletek

Az egyes területileg illetékes Békéltető Testületek kontaktjai:

Baranya Vármegyei Békéltető Testület

Cím: 7625 Pécs, Majorossy I. u. 36.

Postacím: 7625 Pécs, Majorossy I. u. 36

Telefonszám: 06-72-507-154

Mobil: +36 20 283-3422

E-mail: info@baranyabekeltetes.hu

Honlap: www.baranyabekeltetes.hu

Bács-Kiskun Vármegyei Békéltető Testület

Cím: 6000 Kecskemét, Árpád krt. 4.

Postacím: 6001 Kecskemét, Pf.228.

Telefonszám: 06-76-501-500; 06-76-501-525, 06-70-938-4765, 06-70-938-4764

Fax: 06-76-501-538

E-mail: bekeltetes@bacsbekeltetes.hu

Honlap: www.bacsbekeltetes.hu

Békés Vármegyei Békéltető Testület

Cím: 5600 Békéscsaba, Penza ltp. 5.

Telefonszám: 06-66-324-976

Fax: 06-66-324-976

E-mail: bekeltetes@bmkik.hu

Honlap: www.bmkik.hu

Borsod-Abaúj-Zemplén Vármegyei Békéltető Testület

Cím: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1.

Telefonszám:06-46-501-091;06-46-501-090

E-mail: bekeltetes@bokik.hu

Honlap: www.bekeltetes.borsodmegye.hu

Budapesti Békéltető Testület

Cím: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99. I. em. 111.

Postacím: 1253 Budapest, Pf.:10.

Telefonszám: +36-1-488-21-31

E-mail: bekelteto.testulet@bkik.hu

Honlap: bekeltet.bkik.hu

Csongrád-Csanád Vármegyei Békéltető Testület

Cím: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.

Telefonszám: 06-62-554-250/118

E-mail: bekelteto.testulet@csmkik.hu

Honlap: www.bekeltetes-csongrad.hu

Fejér Vármegyei Békéltető Testület

Cím: 8000 Székesfehérvár, Hosszúsétatér 4-6.

Telefonszám:06-22-510-310

E-mail: bekeltetes@fmkik.hu

Honlap: www.bekeltetesfejer.hu

Győr-Moson-Sopron Vármegyei Békéltető Testület

Cím: 9021 Győr, Szent István út 10/a.

Telefonszám: 06-96-520-217

E-mail: bekeltetotestulet@gymskik.hu

Honlap: www.bekeltetesgyor.hu

Hajdú-Bihar Vármegyei Békéltető Testület

Cím: 4025 Debrecen, Vörösmarty u. 13-15.

Telefonszám: 06-52-500-710; 06-52-500-745

Fax: 06-52-500-720

E-mail: bekelteto@hbkik.hu; nemes.brigitta@hbkik.hu

Honlap: www.hbmbekeltetes.hu

Heves Vármegyei Békéltető Testület

Cím: 3300 Eger, Hadnagy u. 6. fsz. 1.

Postacím: 3300 Eger, Faiskola u. 15.

Telefonszám: 06-36-416-660/105-ös mellék

Mobil: 06-30-967-4336

E-mail: bekeltetes@hkik.hu

Jász-Nagykun-Szolnok Vármegyei Békéltető Testület

Cím: 5000 Szolnok, Verseghy park 8. III. emelet 303-304.

Mobil: 06-20-373-2570

E-mail: bekeltetotestulet@iparkamaraszolnok.hu

Honlap: www.jaszbekeltetes.hu

Komárom-Esztergom Vármegyei Békéltető Testület

Cím: 2800 Tatabánya, Fő tér 36.

Telefonszám: 06-34-513-010; 06-34-513-012

Mobil: 06-30-201-1647; 06-30-201-1877

E-mail: bekeltetes@kemkik.hu

Nógrád Vármegyei Békéltető Testület

Cím: 3100 Salgótarján, Mártírok útja 4.

Telefonszám: 06-32-520-860

Fax: 06-32-520-862

E-mail: nkik@nkik.hu

Honlap: www.nkik.hu

Pest Vármegyei Békéltető Testület

Cím: 1055 Budapest, Balassi Bálint u. 25. IV/2.

Telefonszám: 06-1-269-0703

Fax: 06-1-474-7921

E-mail: pmbekelteto@pmkik.hu

Honlap: http://panaszrendezes.hu/

Somogy Vármegyei Békéltető Testület

Cím: 7400 Kaposvár, Anna u.6.

Telefonszám: 06-82-501-000

E-mail: skik@skik.hu

Szabolcs-Szatmár-Bereg Vármegyei Békéltető Testület

Cím: 4400 Nyíregyháza, Széchenyi u. 2.

Telefonszám: +36-42-420-280

Fax: +36-42-420-180

E-mail: bekelteto@szabkam.hu

Honlap: www.bekeltetes-szabolcs.hu

Tolna Vármegyei Békéltető Testület

Cím: 7100 Szekszárd, Arany J. u. 23-25. III. emelet

Telefonszám: 06-74-411-661

Fax: 06-74-411-456

E-mail: kamara@tmkik.hu; t-tiv@tmkik.hu

Vas Vármegyei Békéltető Testület

Cím: 9700 Szombathely, Honvéd tér 2.

Telefonszám: 06-94-506-645

Fax: 06-94-316-936

E-mail: pergel.bea@vmkik.hu

Honlap: www.vasibekelteto.hu

Veszprém Vármegyei Békéltető Testület

Cím: 8200 Veszprém, Radnóti tér 1. földszint 115-116.

Telefonszám: 06-88-814-121; 06-88-814-111

E-mail: info@bekeltetesveszprem.hu

Honlap: www.bekeltetesveszprem.hu

Zala Vármegyei Békéltető Testület

Cím: 8900 Zalaegerszeg, Petőfi út 24.

Telefonszám: 06-92-550-513

Fax: 06-92-550-525

E-mail: zmbekelteto@zmkik.hu

Honlap: www.bekelteteszala.hu

Online vitarendezési felület

Az Európai Bizottság készített egy weboldalt, melyre a fogyasztók beregisztrálhatnak, így ott lehetőségük nyílik arra, hogy az elektronikus vásárláshoz kapcsolódó jogvitáikat ott rendezzék egy kérelem kitöltésével, ezáltal elkerülve a bírósági eljárást. Így a fogyasztók érvényesíteni tudják jogaikat anélkül, hogy abban bármi – pl. távolság – meggátolná őket.

Ha Ön panaszt szeretne tenni egy online felületen vásárolt áruval vagy valamilyen szolgáltatással kapcsolatban, s nem akar mindenképpen bírósághoz fordulni, igénybe veheti az online vitarendezés eszközét. A felületen Ön és a kereskedő – akivel szemben panasszal élt – együttesen kiválaszthatják a panasz kezelésével megbízni kívánt vitarendezési bizottságot.

Az online vitarendezési felület az alábbi linken érhető el: https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/?event=main.home.show&lng=HU

Részleges érvénytelenség és magatartási kódex

Amennyiben az ÁSZF valamelyik pontja jogilag hatálytalan, esetleg hiányos, abban az esetben még a szerződés további pontjai érvényesek és a hatálytalan vagy téves rész helyett minden esetben a vonatkozó jogszabályok rendelkezései az irányadók.

Az Eladó nem rendelkezik a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló törvény szerinti magatartási kódexszel.

Informálás a digitális elemeket tartalmazó áruk üzemeléséről, valamint az alkalmazandó műszaki védelmi intézkedésről

A honlapon látható adatokat közvetítő szerverek elérhetősége cca. évi 99,9%, vagy a fölötti. Periodikus mentés történik a teljes adattartalomról, ezért probléma esetén az originál adattartalom visszaállítható. A honlapon megjelenített adatokat MSSQL és MySQL adatbázisban tároljuk. A szenzitív adatokat megfelelő erősségű titkosítással tároljuk, kódolásukhoz még processzorba épített hardveres támogatást is alkalmazunk.

Az áruk fontos jellemzőire vonatkozó tájékoztatás

A weboldalon megvásárolható áruk fontos jellemzőiről az adott árunál szereplő leírásban szolgálunk tájékoztatással.

A bevitt adatok hibáinak javítása – Felelősség a bevitt adatok valósághűségéért

A Vásárló a megrendelés alkalmával egészen a megrendelés véglegesítéséig van lehetősége az általa megadott adatok módosítására (a böngészőkben a vissza gombot is használhatja javításra). Ezúton is felhívjuk a Vásárló figyelmét arra, hogy a beírt adatok helyességének felelőssége Önt, vagyis a Vásárlót terheli, mert a vásárolt áru(k) a Vásárló által megadott adatok alapján kerülnek egyrészt számlázásra, másrészt szállításra is. Fontos az is, hogy a rosszul megadott elektronikus levélcím, esetlege a postafiókjához kapcsolt tárhely kapacitásának telítettsége a visszaigazolási kézbesítés elmaradását is eredményezheti, ezáltal meggátolhatja a kontraktus létrejöttét. Ha Ön, mint Vásárló véglegesítette rendelését, de a bevitt adatokban bármilyen nemű tévedést észlel, akkor mihamarabb, de leginkább az észlelést követően kezdeményeznie kell rendelésének módosítását. Ilyen esetben ezt a megrendeléskor megadott elektronikus levélcímről indított levéllel jelezheti Ön, mint Vásárló az Eladó felé.

A weboldal használata

Az áru kiválasztása

A webáruházban megtalálható termékkategóriákra kattintva kiválaszthat egy kategóriát, aztán ezen belül az egyes árukat. Ezekre kattintva találja az áru fotóját, annak rövid ismertetőjét, valamint a vételárát. Vásárláskor a vásárlónak a honlapon feltüntetett árat kell megfizetni.

Kosárba helyezés

A vásárolni kívánt áru kiválasztása után Ön a „Kosárba” gombra kattintva helyezhet áru(ka)t a kosárba anélkül, hogy ezzel Önnek, mint vásárlónak vásárlási vagy fizetési kötelezettsége létesülne, tekintettel arra, hogy a kosárba helyezés még önmagában nem minősül semmilyen ajánlattételnek.

Javasoljuk ugyanakkor, hogy abban az esetben is helyezze kosárba az árut, ha esetleg nem biztos abban, hogy az adott árut majd meg is fogja vásárolni, hiszen ezáltal csupán egyetlen kattintással áttekinthetővé válik az, hogy éppen akkor mely termékek kerültek Ön által kiválasztásra, s azokat egybe egy oldalon megjelenítve tudja azt megtekinteni majd összehasonlítani. A Kosár tartalma a megrendelés véglegesítéséig – átutalásos fizetés esetén a „Megrendelés elküldése” gomb megnyomásáig; Barionnal történő fizetés esetén pedig a „Fizetés Barionnal” gomb megnyomásáig – szabadon variálható és módosítható, továbbá a kosárból az áruk tetszés szerint eltávolíthatók, valamint a kosárba tetszés szerint újabb áruk helyezhetők, ill. módosítható a kiválasztott áru darabszáma.

Ha Ön a kiválasztott árut belehelyezi a Kosárba, abban az esetben a Kosár oldalra kerül. Ha Ön nem kíván már több árut kiválasztani, hozzáadni rendeléséhez, abban az esetben kattintson a „Tovább a pénztárhoz” gombra! Ha Ön a kiválasztott árut szeretné esetleg ismét megtekinteni, vagy akár újabb árut helyezni a kosárba, akkor kattintson vagy a böngészőjébe a vissza gombra, vagy pedig a felső menüsorba válassza ki a böngészni kívánt termékkategóriát!

A Kosár megtekintése

A weboldal használatakor Ön a honlap fejlécének jobb szélén található kosár ikonra kattintva bármikor ellenőrizheti a kosara tartalmát. Ekkor lehetősége van a kiválasztott árukat kivenni a kosárból, illetve „Kosár” gombra való kattintás után a kiválasztott áru(k) darabszámát megváltoztatni. A weboldal a „Kosár frissítése” gomb megnyomása után azonnal megjeleníti az Ön által megváltoztatott adatoknak megfelelő új információkat, beleértve a kosárba tett áruk vásárlási összegét is.

Ha Ön nem kíván egyéb árukat kiválasztani és azokat a kosárba helyezni, úgy a „Tovább a pénztárhoz” gomb lenyomásával folytathatja a vásárlási folyamatot.

Vásárlói adatok megadása

A „Tovább a pénztárhoz” gomb megnyomását követően azonnal megjelenik Pénztár felülete, ahol kosara tartalmát, illetve az Ön által kiválasztott áruk megvásárlása esetén a teljes fizetendő vételárat látja. Itt találja a szállítás összegére vonatkozó részt is, ami 12,000.- magyar forint, vagy afölötti vásárlás esetén ingyenes, egyéb esetben 1260.- forint a postai díjazás Magyarország területére könyvelt küldeményként, azaz ajánlott levélként elsőbbséggel.

Ugyanitt kell megadnia a vonatkozó résznél a számlázási és ha attól eltér, a szállítási adatait, úgy mint a teljes nevét, e-mail címét, számlázási és ha attól eltér, akkor a szállítási címét, valamint telefonszámát.

A rendelés áttekintése

A fenti szövegdobozok kitöltését követően Ön a megrendelés véglegesítése előtt még áttekintheti aktuális rendelését és böngészőjében a vissza gombra történő kattintással esetleges módosításokat is végezhet rajta.

Rendelési véglegesítés (ajánlattétel)

Ha Ön meggyőződött arról, hogy kosára tartalma megfelel az Ön által megrendelni kívánt áruknak, termékeknek, valamint adatait helyesen adta meg és azok helyesen is szerepelnek, úgy a fizetési mód kiválasztása alatti résznél opcionálisan elolvashatja újra az Adatkezelési tájékoztatót, valamint ugyanitt találja az Általános Szerződési Feltételeket is, melyeket ugyanezen szövegre kattintva újra megtekinthet anélkül, hogy rendelési folyamata megszakadna. Ha elolvasta ezt, akkor tennie kell egy pipát a jelölőnégyzetbe, hogy elfogadja ezeket.

Választott fizetési módja szerint a „Megrendelés elküldése” vagy a „Fizetés Barionnal” gomb megnyomásával zárhatja le a rendelést. Jól gondolja meg, hiszen ezen gombok megnyomásával Önnek fizetési kötelezettsége keletkezik! A weblapon megjelenített információk nem minősülnek az Eladó részéről a kontraktus megkötésére vonatkozó ajánlatnak. Az ÁSZF hatálya alá tartozó megrendelés(ek) esetén Ön minősül ajánlattevőnek.

Ön a választott fizetési módja szerint a „Megrendelés elküldése” vagy a „Fizetés Barionnal” gomb megnyomásával kifejezetten tudomásul veszi azt, hogy ajánlatát megtettnek kell tekinteni, és nyilatkozata fizetési kötelezettséget von maga után. Kivétel ezalól az életszerű realitástól eltérő mennyiség és összeg, pl. 3000 db húr rendelése, milliós nagyságrendű forintnyi vételár.

Rendelés feldolgozása és a szerződés létrejötte

A rendelések befogadásának feldolgozása kettő körben történik. Önnek opcionálisan tetszés szerinti időpontban van lehetősége megrendelésének leadására. A rendelésről első körben egy automatikus visszaigazolást kap, ami rögzíti a tényt, hogy megrendelése a weboldalon keresztül beérkezett, viszont ez a visszaigazolás nem minősül ajánlatának elfogadására. Ha azt észleli, hogy az automata visszaigazoló e-mail üzenet bármely adatát évesen jeleníti meg (pl. szállítási cím, név, telefonszám stb.), úgy Ön, mint vásárló köteles ennek tényét – a helyes adatok megadásával egyidejűleg – velünk e-mail útján haladéktalanul közölni.

Ha a megrendeléstől számított 24 órán belül Ön nem kapja meg az automata visszaigazoló elektronikus üzenetet, akkor kérjük, vegye fel velünk a kapcsolatot, hiszen előfordulhat, hogy megrendelése valamilyen technikai okok miatt nem érkezett be a mi rendszerünkbe.

Az Eladó ajánlattételét követően egy második elektronikus levélben visszaigazolja megrendelését, ajánlatát. A szerződés abban az esetben jön létre, amikor az Eladó által küldött automatikus üzenet után a második visszaigazoló email is a levelezőrendszerében hozzáférhetővé válik.

Fizetési módok

Banki átutalás

Az Áru ellenértékét banki átutalás útján is rendezheti.

Online bankkártyás fizetés (Barion)

Barion

Az online bankkártyás fizetések a Barion rendszerén keresztül valósulnak meg. A bankkártya adatok a kereskedőhöz nem jutnak el. A Barion Smart Gateway egy hazai fejlesztésű, bankoktól független bankkártya elfogadására szolgáló fizetőkapu. A szolgáltatást nyújtó Barion Payment Zrt. a Magyar Nemzeti Bank felügyelete alatt álló intézmény, engedélyének száma: H-EN-I-1064/2013.

Készpénzes fizetés

Készpénzes fizetési mód nem áll rendelkezésre, tekintettel arra, hogy a vásárolt árut kizárólag postai úton tudja átvenni.

Átvételi módok és annak díjszabása

Háztól-Házig

A megvásárolt terméke(ke)t az alábbi módokon kaphatja kézhez: 

  • A Magyar Posta elsőbbségi, ajánlott levélküldeményként, tehát regisztrált küldeményként kézbesíti Önnek. 
MinimumMaximumSzállítási díj
  0 kg    1 kg    1260 Ft  

Személyes átvétel

A megrendelt árut személyesen nem tudja átvenni, mert Áruházunk kizárólag webáruházként működik.

Teljesítési határidő

A megrendelésre vonatkozóan az általános teljesítési határidő a rendelés visszaigazolásától (második e-mail) számított 5-7 munkanap. Ha az Eladó késlekedik, abban az esetben a Vevő jogosult egy másik póthatáridőt kitűzni. Amennyiben az Eladó a póthatáridőn belül nem teljesíti a megrendelést, akkor a Vevő jogosult a szerződéstől elállni.

Jogfenntartás és tulajdonjogi kikötés

Ha Ön korábban már rendelt úgy árut, hogy a kiszállítás során azt nem vette át (ide nem vonatkoztatva azt az esetet, ha elállási jogával élt), vagy az áru nem kereste jelzéssel került vissza az Eladóhoz, akkor az Eladó a megrendelés teljesítését a vételár, valamint a felmerülő szállítási költségek előre történő megfizetéséhez köti.

Az Eladó visszatarthatja az áru átadását addig amíg meg nem győződik arról, hogy az áru vételárának kifizetése sikeresen megtörtént az elektronikus fizetés használatával (ideértve azt az esetet is, ha átutalással fizetett áru esetében Vásárló más – nem forint – pénznemben utalja el a vételárat és az átváltás, továbbá a banki jutalékok, költségek miatt az Eladó nem kapja meg a teljes vételár és a szállítási díj összegét). Ha az áru vételára nem került teljes mértékben kiegyenlítésre, akkor az Eladó a vételár kiegészítésére szólíthatja fel a Vásárlót.

Külföldre történő értékesítés

A tárgy ÁSZF rendelkezése értelmében az Eladó csak Magyarország területére biztosítja a megrendelt áruk kiszállítását.

A kommunikáció és a vásárlás nyelve elsősorban a magyar nyelv, az Eladó nem köteles a Vásárló anyanyelve szerinti nyelven kommunikálni a Vásárlóval, de igény szerint azt angolul is meg tudja tenni.

Fogyasztói tájékoztató

Tájékoztató a fogyasztó vevőt megillető elállási jogról

A fogyasztónak a Ptk. 8:1. § 1. bekezdés 3. pontja szerint csak önálló foglalkozása, a szakmája vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy minősül, tehát ennek értelmében a jogi személyek nem élhetnek az indokolás nélküli elállási joggal!

A fogyasztót a vonatkozó 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 20. §-a szerint megilleti az indokolás nélküli elállás joga. A fogyasztó elállási jogát

  • áru adásvételére vonatkozó szerződés esetén
  • az árunak
  • több áru adásvétele esetén, amennyiben az egyes áruk szolgáltatása eltérő időpontokban történik, akkor az utoljára szolgáltatott árunak,

a fogyasztó vagy az általa megjelölt, a szállítótól eltérő harmadik személy általi átvételének napjától számított határidőn belül, azaz 14 napig gyakorolhatja.

Itt is megjegyzendő az a tény, hogy a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet29. § (1) bekezdésének értelmében a fogyasztó nem gyakorolhatja a vonatkozó rendelet 20. § szerinti jogát

„…c) olyan nem előre gyártott áru esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan áru esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak,…”.

E értelmében a Vásárlónak elállási jogot az egyedi méretezésű basszushúrok, valamint a húrkészletek esetében nincs lehetősége gyakorolni.

A jelen pontban meghatározottak nem érintik a Vásárló azon jogát, hogy az e pontban meghatározásra került elállási jogot a szerződés létrejöttének napja, valamint az áru átvételének napja közötti időszakban is gyakorolja.

Amennyiben a kontraktus megkötésére a fogyasztó tett ajánlatot, akkor a fogyasztót a kontraktus megkötése előtt illeti meg az ajánlati visszavonási jog, ami a kontraktus létrejöttére kiterjedő ajánlati kötöttséget eltörli.

Elállási nyilatkozat és a fogyasztót megillető elállási/felmondási jog gyakorlása

A fogyasztó a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 20. §-ban meghatározott jogát az erre vonatkozó egyértelmű nyilatkozat útján van lehetősége gyakorolni, melyet a vonatkozó Korm. rendeletben meghatározott határidőig tud megküldeni az Eladó elektronikus levélcímére, melyet az arosda.hu internetes oldalon, vagy a jelen ÁSZF legelső részében olvashat.

A fogyasztó elállási nyilatkozati érvényessége

Az elállási jogot határidőben érvényesítettnek kell venni, amennyiben a fogyasztó a nyilatkozatát a vonatkozó határidőn belül elküldte, a határidő: 14 nap.

Írásban történő felmondás vagy elállás esetén elegendő nyilatkozatot (felmondási/elállási) elküldeni 14 napon belül.

A fogyasztó feladata annak bizonyítása, hogy az elállás jogát az említett rendelkezéssel összhangban gyakorolta.

Az Eladó a fogyasztó által tett elállási nyilatkozatát – annak megérkezését követően – köteles elektronikusan visszaigazolni.

Az Eladó kötelezettségei fogyasztói elállás esetén

Az Eladó visszatérítési kötelezettsége

Amennyiben a fogyasztó a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 22. §-ának értelmében eláll a szerződéstől, akkor az Eladó legkésőbb az elállás tudomásszerzésétől számított 14 napon belül visszatéríti a fogyasztó által fizetett ellenszolgáltatási összeget, ideértve a teljesítéssel kapcsolatban felmerült költségeket, így tehát a postai szállítási díjat is.

Az Eladó visszatérítési kötelezettségének módja

A 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 22. §-a szerinti felmondás/elállás esetén az Eladó a fogyasztónak visszajáró összeget a fogyasztó által a vásárláskor használt fizetési móddal megegyező módon téríti vissza, tehát átutalásos fizetés esetén visszautalással, Barionon történő fizetés esetén is ugyanígy. A fogyasztó kifejezett beleegyezése alapján az Eladó a visszatérítésre egyéb fizetési módot is alkalmazhat, ebben az esetben a fogyasztót ebből adódóan semmilyen többletdíj nem terhelheti. A Fogyasztó által hibásan/pontatlanul megadott bankszámlaszám vagy postai cím következtében történő késedelem miatt az Eladót semmilyen felelősség nem terheli.

Többletköltségek

Amennyiben a fogyasztó kimondottan a legkevésbé költséges fuvarozási módtól (Magyar Posta) eltérő fuvarozási módot választ, az Eladót nem terheli az ebből eredő többletköltség visszatérítése. Ebben az esetben a jelen ÁSZF-ben feltüntetett általános szállítási díjtételek erejéig áll fenn a visszatérítési kötelezettség.

Visszatartási jog

Az Eladó egészen addig visszatarthatja a fogyasztónak visszajáró pénzösszeget, amíg a fogyasztó az árut vissza nem juttatta az Eladó részére, vagy nem igazolta hitelt érdemlően, hogy azt visszaküldte részére. Ezen esetek közül a korábbi időpontot szükséges figyelembe venni. Utánvéttel, vagy portósan szállított küldeményeket az Eladónak nem áll módjában elfogadni.

A fogyasztói kötelezettség elállás vagy felmondás esetén

Az Áru visszaszolgáltatása

Ha a fogyasztó a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 22. §-ának értelmében eláll a szerződéstől, akkor köteles az árut haladéktalanul, de legkésőbb az elállás közlésétől számított 14 napon belül visszajuttatni – postai úton – az Eladó részére, vagy esetleg az előbbi akadályoztatása esetén az Eladónak vagy az általa meghatározott személynek átadni. A visszaküldés akkor minősül határidőben teljesítettnek

  1. ha az Eladó a fenti rendeletben meghatározott határidőn belül postai úton visszaküldeményben megkapta az árut, vagy fogyasztói postai akadályoztatás esetén személyesen az Eladónak vagy az általa meghatalmazott személynek átadás-átvételi jegyzőkönyv kíséretében vagy
  2. amennyiben a fogyasztó az árut a határidő lejárta előtt elküldte és ezt hitelt érdemlően tudja bizonyítani (pl. postai feladóvény).

Az áru visszaszolgáltatásával kapcsolatos közvetlen költségek viselése

A fogyasztót terheli az áru visszaküldésének közvetlen költsége. Az árut az Eladó postacímére kell visszaküldeni, melyet az Eladó az elállási/felmondási nyilatkozat befogadása után egy válaszüzenetben megküld a fogyasztó részére.


Kérjük, figyeljen arra, hogy portósan vagy utánvéttel visszaküldött árut nem áll módunkban átvenni.

Fogyasztó felelőssége az értékcsökkenésért

A fogyasztót az áru tulajdonságainak, jellegének, valamint működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért felelősség terheli.

Az elállási jog a következő esetben nem gyakorolható

Az Eladó ezúton is kifejezetten felhívja figyelmét, hogy a fogyasztó nem gyakorolhatja elállási jogát a 45/2014 (II.26.) Korm. Rendelet 29. §. (1) bekezdésében foglalt esetekben:

„ … c) olyan nem előre gyártott áru esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan áru esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak; … ”.

E értelmében a Vásárlónak elállási jogot az egyedi méretezésű basszushúrok, valamint a húrkészletek esetében nincs lehetősége gyakorolni.

Az áruk megfelelőségének szavatolására vonatkozó termékszavatosságra és kellékszavatosságra vonatkozó közlemény a fogyasztói szerződésekre vonatkozóan

A fogyasztói tájékoztató következő része a 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet 9. § (3) bekezdése alapján a 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet 3. számú mellékletének alapjául készült.

A fogyasztói tájékoztató a fogyasztónak minősülő Vevőkre vonatkozik, a fogyasztónak nem minősülő vásárlóra vonatkozó szabályok egy másik, külön fejezetben kerülnek leírásra.

A szerződésszerű teljesítés kritériumai a fogyasztói szerződés vonatkozásában

A szerződésszerű teljesítés kritériumai általánosan a fogyasztói szerződés vonatkozásában eladott áruk esetében:

Az árunak, valamint a teljesítésnek a teljesítés időpontjában meg kell felelnie a 373/2021. (VI.30.) Korm. rendeletben foglaltaknak.

Azért, hogy a teljesítés szerződésszerűnek minősüljön a szerződés tárgyát képező áru(k)nak

  • meg kell felelnie a kontraktusban meghatározott leírásnak és mennyiségnek, valamint típusnak és minőségnek, továbbá rendelkeznie kell a szerződésben előírt funkcionalitással és kompatibilitással, valamint interoperabilitással és egyéb, a szerződésben foglalt jellemzőkkel
  • meg kell felelnie a fogyasztó által meghatározott bármely célra, amelyet a fogyasztó legkésőbb a szerződés megkötéséig az Eladó tudomására juttatott és amit az Eladó elfogadott
  • rendelkeznie kell a kontraktusban előírt valamennyi tartozékkal és használati útmutatóval, ideértve az üzembe helyezésre vonatkozó előírást és a telepítési utasítást, továbbá az ügyfélszolgálati támogatást.

Ahhoz, hogy a teljesítés szerződésszerűnek minősüljön, valamint a szerződés tárgyát képző árunak

  • meg kell felelnie azokra a célokra, melyeket azonos típusú áru esetén a jogszabály és a műszaki szabvány vagy utóbbi hiányában irányadó magatartási kódex meghatároz
  • rendelkeznie kell a fogyasztó által észszerűen elvárható olyan mennyiséggel, minőséggel, teljesítmény, valamint egyéb jellemzőkkel – kifejezetten a funkcionalitás, a kompatibilitás, a hozzáférhetőség, a folyamatosság és a biztonságosság vonatkozásában –, amely az azonos típusú áru esetén szokásos, figyelembe véve az Eladó, vagy annak képviselője az áru konkrét tulajdonságaira irányadó publikus – különösen a hirdetésben vagy esetleg a címkén tett – kijelentését
  • rendelkeznie kell a fogyasztó által észszerűen elvárható útmutatókkal, valamint a tartozékokkal – beleértbe a csomagolást és az üzembe helyezésre vonatkozó előírást – és
  • meg kell felelnie az Eladó által a szerződéskötést megelőzően a webshopban online mintaként, modellként bemutatott áru tulajdonságainak, leírásának.

Az árunak nem kell megfelelnie a fent olvasható nyilvános kijelentésnek, amennyiben az Eladó bizonyítja, hogy

  • a nyilvános kijelentést nem ismerte, valamint azt neki nem is kellett ismernie
  • a nyilvános kijelentést egészen a kontraktus megkötésének időpontjáig már megfelelő módon helyesbítették vagy
  • a nyilvános kijelentés a jogosult kontraktusközési elhatározását nem befolyásolhatta.

A szerződésszerű teljesítés kritériumai a fogyasztói szerződés keretében eladott áru adásvétele esetén:

Az Eladó hibásan teljesít, amennyiben az áru hibája a szakszerűtlen üzembe helyezéséből fakad, feltéve, hogy

1) az üzembe helyezés az adásvételi kontraktus részét képzi, azt az Eladó végezte el, vagy az Eladó felelősségvállalása mellett látták el; vagy

2) az üzembe helyezést a fogyasztónak kellett ellátnia, és a szakszerűtlen üzembe helyezés az Eladó részéről rendelkezésre bocsátott üzembe helyezési utasítások hiányosságainak eredménye.

Ha az adásvételi kontraktus értelmében az árut az Eladó helyezi üzembe, vagy az üzembe helyezést az Eladó felelősségvállalása mellett végzik, a teljesítést akkor kell az Eladó által befejezettnek tekinteni, ha az üzembe helyezés befejeződött.

Kellékszavatosság

Milyen esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával?

Az Eladó hibás teljesítése esetén Ön az Eladóval szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv, továbbá fogyasztói szerződés esetén a 373/2021 (VI.30.) Korm. rendelet vonatkozó szabályai szerint.

Milyen jogok illetik meg Önt kellékszavatossági igénye alapján?

Ön belátási döntése szerint az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:

Kérheti az áru javítását vagy cseréjét, kivéve akkor, amennyiben az ezek közül az Ön által választott igény teljesítése nem megoldható vagy az Eladó részére más igénye teljesítéséhez képest ez aránytalan többletköltségekkel járna.

Amennyiben a kijavítást vagy cserélést nem kérte, ill. nem kérhette, abban az esetben igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását, vagy végsősoron a kontraktustól is elállhat.

Választott kellékszavatossági jogáról Önnek lehetősége van egy másikra is áttérni, azonban az áttérés költsége Önt terheli, kivéve akkor, ha az indokolt volt, esetleg arra az Eladó adott okot.

A fogyasztói kontraktus vonatkozásában ellenkező bizonyításig vélelmezni kell, hogy az áru teljesítésének időpontjától számított egy naptári éven belül a felismert hiba már az áru teljesítésének időpontjában fennállt, kivéve azt, ha eme vélelem az áru természetével, esetleg a hiba jellegével összeegyeztethetetlen.

A webáruházunkra nem vonatkoznak a használt árukra vonatkozó rendeleti részek, tekintettel arra, hogy csak új termékeket értékesítünk.

Az Eladó megtagadhatja az áru kontraktusszerűvé tételét, amennyiben a javítás vagy a csere nem lehetséges, vagy ha az aránytalan többletköltségeket eredményezne az Eladónak, figyelembe véve a körülményeket, ideértve az áru hibátlan állapotában képviselt értékét, valamint a kontraktusszegés mértékét.

A fogyasztó akkor is jogosult – a szerződésszegés mértékéhet igazodva – az ellenszolgáltatás arányos leszállítási igényére, vagy az adásvételi szerződést megszüntetni, ha

  • az Eladó nem teljesítette a javítást vagy a cserét, vagy ha elvégezte azt, de részben vagy egészben nem teljesítette a következő feltételeket:
    • az Eladónak önnön költségére biztosítania kell a cserélt áru visszavételét
    • amennyiben a javítás vagy cserélés olyan áru eltávolítását teszi szükségessé, melyet az áru céljának és jellegének megfelelően – a hiba felismerhetővé válása előtt – üzembe helyeztek, akkor a cserére vagy javításra vonatkozó kötelezettség magába foglalja a nem megfelelő áru eltávolítását, s a csereként szállított vagy javított áru üzembe helyezését vagy az eltávolítás, illetve üzembe helyezés felmerülő költségeinek viselését.
  • megtagadta az áru kontraktusszerűvé tételét
  • visszatérő teljesítési hiba lépett fel, annak ellenére, hogy az Eladó megkísérelte az áru kontraktusszerűvé tételét
  • a teljesítés hibája olyan fokú, hogy azonnali árleszállítást vagy az adásvételi szerződés azonnali hatályú megszüntetését indokolja, vagy
  • az Eladó nem vállalta az áru kontraktusszerűvé tételét, vagy a körülmények egyértelművé teszik, hogy a vállalkozás észszerű határidőn belül vagy a fogyasztónak okozott jelentős érdeksérelem nélkül nem fogja az árut kontraktusszerűvé minősíteni.

Amennyiben a fogyasztó hibás teljesítésre hivatkozva szeretné megszüntetni az adásvételi szerződést, akkor az Eladót terheli annak bizonyítása, hogy a hiba elenyésző mértékű.

Jogosult a fogyasztó a vételár még fennmaradó részét a szerződésszegés mértékéhez igazodva részben vagy teljes egészében visszatartani egészen addig, míg az Eladó nem tesz eleget a teljesítés kontraktusszerűségével, valamint a téves teljesítéssel kapcsolatos kötelezettségeinek.

Általánosan érvényesülő regula, hogy:

  • az Eladónak önnön költségére biztosítani kell a cserélt áru visszavételét
  • amennyiben a csere vagy javítás olyan áru eltávolítását teszi szükségessé, melyet az áru céljának és jellegének megfelelően – a hiba felismerhetővé válása előtt – üzembe helyeztek, akkor a cserére vagy javításra vonatkozó kötelezettség magában foglalja a nem megfelelő áru eltávolítását és a csereként szállított vagy javított áru üzembe helyezését vagy az eltávolítás, illetve üzembe helyezés költségeinek viselését.

Az áru cserékjének vagy javításának elvégzésére rendelkezésre álló, észszerű határidőt attól az időponttól kell számítani, amikor a fogyasztó közölte a hibát az Eladóval

A fogyasztónak az árut csere, vagy javítás teljesítése érdekében a vállalkozás rendelkezésére szükséges bocsátania.

Az ellenszolgáltatás leszállítása akkor arányos, amennyiben annak az összege korrelál a fogyasztónak kontraktusszerű teljesítés esetén járó, továbbá a fogyasztó által ténylegesen megkapott áru értékének különbözetével.

A fogyasztó az adásvételi kontraktus megszüntetésével kapcsolatos kellékszavatossági jogot az Eladónak címzett, a kontraktus megszüntetésre vonatkozó egyértelmű döntést kifejező jognyilatkozattal gyakorolhatja.

Amennyiben a hibás teljesítés az adásvételi kontraktus értelmében szolgáltatott árunak csak egy bizonyos meghatározott részét érinti, és azok vonatkozásában a kontraktus megszüntetésére vonatkozó jog gyakorlásának feltételei fennállnak, akkor a fogyasztó az adásvételi kontraktust csak a hibás áru tekintetében szüntetheti meg, de az azokkal együtt szerzett bármely egyéb áru vonatkozásában is lehetősége van megszüntetni, amennyiben a fogyasztótól nem várható el észszerűen az, hogy csak a kontraktusnak megfelelő árukat tartsa meg.

Amennyiben a fogyasztó az adásvételi kontraktust teljes egészében vagy az adásvételi kontraktus alapján szolgáltatott áruk egy része vonatkozásában szünteti meg, akkor

  • a fogyasztónak az Eladó költségére kell visszaküldenie az Eladónak a vonatkozó árut és
  • az Eladónak haladéktalanul vissza kell térítenie a Fogyasztó részére a tárgyban szereplő áru vonatkozásában teljesített vételárat, ha az árut vagy az áru visszaküldését megerősítő igazolást átvette.

Milyen határidőben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?

Önnek kötelessége a hibát annak felfedezése után haladéktalanul és maradéktalanul bejelenteni. A hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közölt hibának kell tekinteni. Ugyanakkor ezúton is felhívjuk figyelmét, hogy a kontraktus teljesítésétől számított kétéves elévülési határidőn túli kellékszavatossági jogait Ön már nem érvényesítheti.

Nem része az elévülési időnek a kijavítási időnek azon része, mely alatt a Vevő az árut rendeltetésszerűen nem tudja használni.

Az Árunak cseréjével vagy javításával érintett részére a kellékszavatossági igény elévülési ideje újból kezdődik. Ezt a szabályt kell vonatkoztatni abban az esetben egyaránt, amennyiben a javítás következményeként valamilyen új, egyéb hiba keletkezik.

Kivel szemben érvényesíthető a kellékszavatossági igény?

Önnek az Eladóval szemben lehet érvényesíteni kellékszavatossági igényét.

Milyen más, egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?

A teljesítéstől számított egy éven belül Önnek a kellékszavatossági igényérvényesítésének a hiba közlésén túl nincs más feltétele, amennyiben igazolja, hogy az árut az Eladó biztosította. A teljesítéstől számított egy év eltelte után Ön már köteles azt bizonyítani, hogy az Ön által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is fennállt.

Termékszavatosság

Milyen esetben élhet Ön a termékszavatossági jogával?

Ingó dolog – jelen esetben áru – hibája esetén Ön belátása és választása szerint kellékszavatossági vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.

Milyen jogok illetik meg termékszavatossági igénye alapján?

Termékszavatossági igény esetében Ön kizárólag a hibás áru cseréjét vagy javítását kérheti.

Milyen esetben minősül az áru hibásnak?

Az áru abban az esetben hibás, amennyiben az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi kritériumoknak vagy pedig akkor, ha az áru nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban meghatározott tulajdonságokkal.

Milyen határidőben érvényesítheti termékszavatossági igényét?

Ön a termékszavatossági igényét az áru gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül tudja érvényesíteni. E határidő után e jogosultsága megszűnik.

Kivel szemben, valamint milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét?

Ön a termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog – áru – gyártójával vagy forgalmazójával szemben tudja gyakorolni. Az Áru hibáját a termékszavatossági igény érvényesítése esetén Önnek kell bebizonyítania.

A gyártó – forgalmazó – milyen esetben mentesül a termékszavatossági kötelezettsége alól?

A gyártó – forgalmazó – kizárólag akkor mentesül a termékszavatossági kötelezettsége alól, amennyiben be tudja bizonyítani, hogy:

  • az árut nem az üzleti tevékenysége körében készítette, ill. hozta forgalomba, vagy
  • a hiba – a tudomány és a technika állása értelmében – a forgalomba hozatalkor nem volt felismerhető vagy
  • az áru hibája a jogszabály vagy a kötelező hatósági előírás alkalmazásából fakad.

A gyártónak – forgalmazónak – a mentesüléshez elegendő csipán egy okot bebizonyítania.

Ugyanakkor ezúton is felhívjuk figyelmét arra, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egymással párhuzamosan, vagyis egyszerre nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a cserélt árura, valamint a javított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben tudja érvényesíteni.

Jótállás

Mikor élhet jótállási jogával?

Bizonyos tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet alapján az Eladó jótállásra köteles a rendelet 1. számú mellékletében meghatározott új tartós fogyasztási cikkek (mint például műszaki cikkek, gépek, szerszámok), továbbá az ott meghatározott körben azok alkotórészei és tartozékai (a továbbiakban – jelen pontban – együtt fogyasztási cikként hivatkozva) eladásának esetében.

Ezen felül az Eladó akár önként is vállalhat jótállást, mely esetben a fogyasztónak minősülő vásárló számára egy jótállási nyilatkozatot kell átadnia.

A jótállási nyilatkozatot valamilyen tartós adathordozón szükséges a fogyasztó rendelkezésére bocsátani, legkésőbb az áru teljesítésének időpontjakor.

A jótállási nyilatkozatban az alábbiaknak kell szerepelni:

  • az vonatkozó egyértelmű nyilatkozatot arra, hogy az áru hibás teljesítése esetén a fogyasztót a vonatkozó jogszabály szerinti kellékszavatossági jogok gyakorlása térítésmentesen megilleti, illetve, hogy e jogait a jótállás nem érinti
  • a jótállásra kötelezett neve és címe
  • a fogyasztó által a jótállás érvényesítése kapcsán követendő eljárást
  • azon áru megjelölését, melyre a jótállás vonatkozik, valamint
  • a jótállás egyes feltételeit.

Milyen jogok és milyen határidőn belül illetik meg Önt kötelező jótállás esetén?

Jótállási jogok

A Vevő a jótállási joga értelmében cserélési, vagy javítási igénnyel élhet, a jogszabályban meghatározott esetekben pedig árleszállítást kérhet, esetleg végső soron el is állhat a kontraktustól, amennyiben a kötelezett a javítást, vagy a cserét nem vállalta eme kötelezettségének a megfelelő határidőn belül, a jogosult érdekeit kímélve nem tud eleget tenni, vagy amennyiben a jogosultnak a javításhoz vagy cseréléshez fűződő érdeke már nem áll fenn.

A Vevő a javítás iránti igényét választása szerint az Eladó székhelyén tudja érvényesíteni.

Érvényesítési határidő

Ön a jótállási igényt a jótállás időtartama alatt tudja érvényesíteni, a jótállás időtartama pedig a 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet szerint:

    1. 10 000 forintot elérő, de 100 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén egy év,
    2. 100 000 forintot meghaladó, de 250 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén két év,
    3. 250 000 forint eladási ár felett három év.

Ezen határidők elmulasztása jogvesztéssel jár, viszont a fogyasztási cikk javítása esetén a jótállás időtartama meghosszabbodik, akkor a javításra az átadás napjától kezdve azzal az idővel, mely alatt a Vevő a fogyasztási cikket a hiba miatt rendeltetésszerűen nem tudta használni

A jótállási határidő a fogyasztási cikk a Vevő részére történő átadásakor kezdődik, vagy ha az üzembe helyezést az Eladó – vagy annak megbízottja – végzi, az üzembe helyezés napjával indul.

Amennyiben a Vevő a fogyasztási cikket az átadástól számított hat hónapon túl helyezi vagy helyezteti üzembe, akkor a jótállási határidő kezdő időpontja ugyanúgy a fogyasztási cikk átadási napja!

Jótállási igény kezelésével kapcsolatos szabályok

A javítás kezelésekor az Eladónak törekedni kell arra, hogy ő a javítást 15 napon belül elvégezze. A javításra rendelkezésre álló határidő a fogyasztási cikk átvételekor kezdődik.

Amennyiben a javítás vagy a csere időtartama meghaladja a jelölt 15 napot, akkor az Eladó a Vevőt köteles tájékoztatni a javítás vagy a csere várható idejéről.

Amennyiben a jótállási időtartam alatt a fogyasztási cikk – első alkalommal történő javítása során – az Eladó felől megállapítást nyer, hogy a fogyasztási cikk nem javítható, akkor a Vevő eltérő rendelkezése hiányában az Eladó köteles azt a fogyasztási cikket 8 napon belül cserélni. Amennyiben a fogyasztási cikk cseréjére nincs lehetőség, akkor az Eladó köteles a fogyasztó által bemutatott, a fogyasztási cikk ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton – az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlán – megjelölt vételárat 8 napon belül a vásárló részére visszatéríteni.

A Vevő az ÁSZF elfogadásával hozzájárul ahhoz, hogy számára a tájékoztatást elektronikus úton vagy a Vevő általi átvétel igazolására alkalmas más módon is meg tudja valósítani.

Ha az Eladó nem tudja a fogyasztási cikket 30 napon belül kijavítani:

  • amennyiben a Vevő ehhez hozzájárult, akkor számára a javítás teljesíthető későbbi határidőben, vagy
  • amennyiben a Vevő nem járul hozzá, abban az esetben a javítás későbbi teljesítéséhez, vagy ennek vonatkozásában nem nyilatkozott, akkor számára a fogyasztási cikket a 30 napos határidő eredménytelen elteltét követő 8 napon belül kell kicserélni, vagy
  • ha a Vevő nem járul hozzá a kijavítás későbbi teljesítéséhez, vagy e vonatkozásban nem nyilatkozott, de a fogyasztási cikkcserére sincs lehetőség, akkor a fogyasztási cikk számláján szereplő eladási árat kell számára a 30 határidő eredménytelen elteltét követő 8 napon belül visszatéríteni.

Ha a fogyasztási cikk 4. alkalommal meghibásodik, akkor a Vevő jogosult:

  • az Eladó felé javítási igénnyel fordulni, vagy
  • a javítási igény helyett a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény 6:159. § (2) bekezdés b) pontja alapján a fogyasztási cikket az Eladó költségére javítani vagy mással javíttatani, vagy
  • a javítási igény helyett a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény 6:159. § (2) bekezdés b) pontja alapján a vételár arányos leszállítását kérni az Eladótól, vagy
  • ha a Vásárló ezen jogaival (javítás, árleszállítás, valamint mással kijavíttatás az Eladó költségére) nem él, vagy ezek vonatkozásában nem nyilatkozott, akkor számára 8 napon belül a fogyasztási cikket ki kell cserélni, vagy amennyiben a fogyasztási cikk cseréjére nincs mód, akkor a fogyasztási cikk számláján szereplő eladási árat kell 8 napon belül megtéríteni részére.

A 151/2003 Kormányrendelet értelmében a kötelező jótállás alá eső 10 kg-nál súlyosabb, ill. rögzített bekötésű vagy tömegközlekedési eszközön kézi csomagként szállíthatatlan fogyasztási cikket – járművek kivételével – az üzemeltetés helyén szükséges megjavítani. Amennyiben a kijavítás az üzemeltetési helyen nem végezhető el, akkor a le- és felszerelésről, valamint az el- és visszaszállításról a vállalkozás, vagy – a javítószolgálatnál közvetlenül érvényesített javítás iránti igény esetén – a javítószolgálat gondoskodik.

Kivételek a jótállás alól

A „Jótállási igény kezelésével kapcsolatos szabályok” pont alatt meghatározott előírások az elektromos kerékpárra, elektromos rollerre, quadra, motorkerékpárra, segédmotoros kerékpárra, személygépkocsira, lakóautóra, lakókocsira, utánfutós lakókocsira, utánfutóra, valamint a motoros vízi járműre nem vonatkoznak.

Viszont az eladó ezen áruk esetében is köteles törekedni arra, hogy a kijavítási igényt 15 napon belül teljesítse.

Amennyiben a javítás vagy csere időtartama a 15 napot meghaladja, abban az esetben az Eladó a Vebőt köteles tájékoztatni javítás vagy a csere várható idejéről.

Mi a viszonya a jótállásnak az egyéb szavatossági jogokkal?

A jótállás a szavatossági jogok (kellékszavatosság, termékszavatosság) mellett érvényesül, az az alapvető különbség a jótállás és az általános szavatossági jogok között, hogy a jótállás esetén a fogyasztónak kedvezőbben alakul a bizonyítási terhe.

Az Eladó egyéb önkéntes jótállási vállalása – a kötelező jótállás időtartama alatt – a fogyasztóra nézve nem tartalmazhat olyan feltételeket, melyek hátrányosabbak azoknál a jogoknál, melyeket a kötelező jótállás szabályai rendelkezésre bocsátanak. Viszont ezt követően az önkéntes jótállás feltételei szabadon állapíthatóak meg, de a jótállás ebben az esetben sem érintheti a fogyasztó jogszabályból eredő – köztük a kellékszavatosságon alapuló – jogainak fennállását.

3 munkanapon belüli csereigény

A webáruházon keresztül történő értékesítéskor is érvényesül a 3 munkanapon belüli csereigény intézménye. 3 munkanapon belüli csereigényt a 151/2003. (IX. 22.) Kormányrendelet hatálya alá tartozó új tartós fogyasztási cikkek esetében lehet érvényesíteni, mely szerint, ha a 3 munkanapon belül érvényesíti valaki ezt a csereigényt, akkor az Eladónak ezt úgy kell vennie, hogy az áru az eladáskor már hibás volt és azt minden további nélkül ki kell cserélnie.

Mikor mentesül az Eladó jótállási kötelezettsége alól?

Az Eladó jótállási kötelezettsége alól kizárólag akkor mentesül, amennyiben bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.

Felhívjuk ezúton is a figyelmét arra, hogy ugyanazon hiba miatt jótállási és kellékszavatossági igényt, valamint termékszavatossági és jótállási igényt egymással párhuzamosan, azaz egyszerre nem érvényesíthet. Azonban Önt szavatossági jogosultságoktól függetlenül megilletik a jótállásból fakadó jogok.

Az áru(k) megfelelőségének szavatolására vonatkozó termékszavatosságra, kellékszavatosságra vonatkozó tájékoztatás a fogyasztónak nem minősülő Vevők esetében

Kellékszavatossági jogok általános szabályai

A fogyasztónak nem minősülő Vevő – döntése szerint – az alábbi kellékszavatossági igényekkel tud élni.

Kérheti az Áru javítását vagy cseréjét, kivéve, ha az ezek közül az Ön által választott igény teljesítésére nincs lehetőség, vagy az Eladó számára más igénye teljesítéséhez képest az aránytalan többletköltségekkel járna. Amennyiben a cserét, vagy javítást nem kérte, ill. nem kérhette, akkor igényelni tudja az ellenszolgáltatás arányos leszállítását, továbbá a hibát az Eladó költségére a Vevő is kijavíthatja, vagy mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – akár a szerződéstől is elállhat.

A választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, viszont az áttérés költségét Önnek kell viselnie, kivéve akkor, ha az indokolt volt, vagy arra konkrétan az Eladó adott valamilyen okot.

A fogyasztónak nem minősülő vásárlók esetében a kellékszavatossági jog érvényesítési határideje 1 év, ami a teljesítés, vagyis az átadás napjától számlálódik.

Jótállás és Termékszavatosság

A kötelező jótállás, valamint a termékszavatosság csak a fogyasztónak minősülő vásárlót illeti meg.

Ha az Eladó adott áruhoz valamilyen önkéntes jótállást biztosít, akkor ezt az áru megvásárlása alkalmával Önnek külön jelzi.

Ha az áruhoz a gyártó – forgalmazó – a fogyasztónak nem minősülő vásárókra is vonatkozó gyártói jótállást biztosít, akkor azt közvetlenül a gyártónál tudja érvényesíteni.

Kelt Eperjeske községben 2023. évi július hónap 8. napján.

Shopping Cart